Det populära projekthanteringssystemet AgileZen har avslöjat några av de stora förändringar som är planerade till den nya versionen som släpps i beta i augusti. De viktigaste förändringar är som följer:
* Realtidsuppdateringar i projekten – denna funktion kommer att finnas direkt i augusti
* iPad-applikation – stöd för iPhone och Android är inplanerat längre fram i tiden
* Utökade integrationsmöjligheter – detta är något AgileZen kommer att fokusera en stor del av sina utvecklingsresurser på den närmaste tiden; integration med versionshanteringssystem såsom Github och Bitbucket, dokumentdelning via Google Docs och Dropbox samt tidsspårning genom Harvest och Freshbooks nämns specifikt
* Förbättrad backlog – bättre organisering med element från både Kanban och GTD
* Aktivitetstidslinje – man kan lätt se direkt vad som händer med projektet på ett och samma ställe med de nya realtidsuppdateringarna
* Förbättringar av bifoga – det går redan nu att bifoga filer, ägare, kommentarer och uppgifter till individuella tickets eller cards som de kallas i AgileZen; exakt vilka förbättringar som väntas här framgår inte riktigt