Natten till den 3 april påbörjade City Network, ett av Sveriges största webbhotell, installationen av ett nytt e-postsystem för sina kunder. Allt gick inte som det skulle och ännu på torsdagskvällen så är det många kunder inte kunnat ta emot e-post. Att skicka e-post ska däremot ha fungerat bra hela tiden uppger City Network. Tekniker arbetar fortfarande på att lösa problemen.
Många kunder är uppenbart frustrerade och upprörda över situationen:
”Pinsamt amatörmässigt, har ett bolag att sköta o detta är inte första gången ni klantar till det. skadestånd!!!”, skriver Christa Kiviharju Alfredsson på Facebook.
”Jag har flera företagskunder som inte kommer åt sin mail. Jag pratade med er i förmiddags och då rörde det sig om en halvtimmes störningar topp. Vad händer? Blir en aning katastrofläge då företagskunderna inte kan kan skicka eller ta emot mail. Det här måste väl ordna upp sig under natten?”, skriver Alexandra Berggren.
En reaktion på ”City Network drabbas av e-posthaveri”