Tradera och Stadium inleder nu ett samarbete som innebär att Stadium kommer att komplettera befintlig onlineförsäljning med försäljning via Tradera. Samarbetet med Stadium är ett led i Traderas omfattande satsning på samarbeten med olika företag som säljer produkter via Tradera.
Att Stadium väljer att använda Tradera som kompletterande försäljningskanal via nätet innebär att drygt 6 000 sportartiklar ur Stadiums sortiment inom kort också kommer att finnas tillgängliga via Tradera.
– Tradera är en etablerad handelsplats med en bred målgrupp och många besökare, därför känns det helt rätt att vårt sortiment nu också finns tillgängligt på Tradera, säger Lars-Johan Strand, Marknadschef på Stadium.
– Sport- och Fritidssegmentet växer starkt inom e-handeln och det märks att efterfrågan på den här typen av produkter är hög, därför känns det särskilt kul att nu kunna erbjuda Stadiums breda sortiment även via Tradera, säger Gustav Gyllenhammar, VD på Tradera.
Andra aktörer som valt att börja sälja på Tradera under det senaste året är bland annat Hemtex, Ginza och Macoteket.